Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )
![]() ![]() |
| schildpadopvang |
27 July 2010, 14:54
Bericht
|
|
Master Lid Groep: Actief & Erkend Forum Lid Berichten: 386 Geupload: Geen Downloads: Geen Sinds: 17 September 2007 Gebruiker Nr.: 611 Functie:beheer Reden Aanmelding: informatie deling |
Tot mijn grote verbazing heb ik moeten constateren dat er dierenambulances zijn die mensen het advies geven om opgevangen schildpadden in de natuur los te laten.
Na overleg met de stichting Herpetofauna en de Dieren Bescherming (beleid opvang) wil ik u allen vriendelijk toch dringend verzoeken om dit advies niet langer meer uit te brengen en de schildpadden op te halen en onder te brengen in de desbetreffende reptielenopvangen. Het uitzetten van de schildpadden in de Nederlandse natuur betekent als eerste dat er een flora- en faunavervalsing ontstaat, daarnaast zullen de meeste schildpadden al de eerste winter een vreselijke (honger)dood sterven. |
![]() ![]() |
Verwante Onderwerpen
| Onderwerp Titel | Reacties | Onderwerp gestrat door | Bekeken | Laatste Actie |
|---|---|---|---|---|
| nieuws vanuit dierenbescherming.nl - Oproep aan minister: ?Steun Europees kloonverbod? | 0 | Petertie | 81 | 20 August 2010, 16:28 Laatste reactie door: Petertie |
| nieuws vanuit dierenbescherming.nl - Oproep aan Tweede Kamer: 'Geen dieren meer voor dierenbeulen!' | 0 | Petertie | 165 | 20 April 2010, 15:09 Laatste reactie door: Petertie |
| nieuws vanuit dierenbescherming.nl - Oproep aan Barack, Paris en George (weblog) | 0 | Petertie | 195 | 22 April 2009, 12:04 Laatste reactie door: Petertie |
| Oproep Ivm Vermiste Fret Veenendaal | 0 | Marco | 1275 | 29 December 2008, 20:02 Laatste reactie door: Marco |
| Oproep!!! | 3 | DAG | 981 | 30 August 2007, 22:40 Laatste reactie door: rottweil.o |
|
Actuele tijd: 07 September 2010, 11:45 |